Gratis Frankincense i desember, klikk her for mer informasjon

Hva om du kunne skape energi?

Ok, bildet jeg har valgt passer ikke så godt om du ikke kjenner historien bak. Da jeg var fri for energi, var min største drøm å klare å stå på hodet. Det var liksom bildet på å være frisk.. innrømmer at jeg har litt snåle drømmer, men uansett, det drev meg fremover, til å bygge steg for steg, selv i perioder da det virket som å ikke virke. 

Når jeg nå ser meg 3 år tilbake, ser jeg forkjellen! Jeg står på hodet, men viktigst av alt jeg står på beina, dag etter dag og har energi til å være mamma ❤️ Den dagen bildet ble tatt, kom jeg meg riktig nok ikke opp i hodestående, MEN til min unnskyldning var jeg ganske shaky etter å ha blitt utkonka i miniski hoppkonkurranse 😂

Har du litt energi til meg?

Av topp 5 spørsmål jeg får, er det oftest stilte spørsmålet, fins det en olje som kan gi meg mer energi?

Svaret er ja + nei.

Oljene vil alltid jobbe for å hjelpe kroppen i homeostase og balanse, og er fantastiske verktøy for å ta gode valg som gir energi, over tid. 

Problemet med spørsmålet er, at den som spør har (kanskje) ikke tatt eierskap over sin egen energi. Veldig ofte søker vi etter løsninger utenfor oss selv. Mens de ærlige svarene fins på innsiden.

Energi er ikke noe du får, det er noe du skaper. Med å lytte til din egen kropp og gjøre de gode valgene til en rutine, vil du bygge en god helse, med bivirkninger som mer energi og at symptomer og sykdom ikke får ta (like stor) plass.

“If you do what you’ve always done, you’ll get what you’ve always gotten.” – Tony Robbins

Hva om...

Jeg liker hva om..., spørsmål. De setter igang noen tanker og sparker oss igang til å reflektere og ikke minst forestille oss hva som vil skje om...

Hva om du kunne skape din egen energi?

Hva om det var enkelt?

Hva om du kunne fokusere på en ting av gangen, hver måned gjennom et år? Hvor ville du vært om et år fra nå?

Hva om du kunne lære å stole på deg selv, igjen?

Jeg tror en av hovedutfordringene våre er at vi lever i en tid, der vi er vant til å spørre om hjelp og søke svar utenfor oss selv. Jeg tror ingen andre enn din egen kropp, vet hva som er best for den. Kroppen din gir deg alltid tilbakemelding, din jobb er å lytte.

Vi kommer fra et par 10 år der det har vært trend å spørre en coach, få matplan, treningsprogram, og der vi blir avhengig av hjelp fra andre for å finne neste steg. Hva om du kunne lære å stole på DEG selv igjen, stole på at kroppen din vet? Du trenger bare spørre og lytte til svarene. For eksempel:

Hvordan føler du deg etter å ha spist en sjokolade? 
Hvordan føler du deg etter å ha spist et næringsrikt måltid?
Hvordan føler du deg når du stresser rundt? 
Hvordan føler du deg etter en real avspenning?

Ingen feil i å spørre om hjelp! Få råd, og test dem ut, men ikke glem å lytte til den egentlige eksperten; kroppen din.

Det fins 1000vis av råd der ute, om hva du skal gjøre for å få mer energi, bli lykkeligere og smalere. Mange gode råd, men problemet er at en størrelse passer ikke alle. Igjen, du må kjenne hva som passer deg. Likevel er det noen områder som de aller fleste vil føles eg bra av å oppgradere.

6 hovedpunkter som passer folk flest

Nedenfor her finner du 6 områder som de fleste vil finne energi i å kikke på. Du kan se om noen av dem resonnerer med deg <3 

1. Skap deg en rutine som gir deg god helse. Du bygger en god helse med å være konsistent over tid. 

"To change something, you have to change what you do every day"

Hver måned velger jeg meg et fokusområde. Og hver måned bygger på hverandre. Du vil ikke se endringen fra dag til dag, men etter et år, når du ser deg tilbake, vil du virkelig se hva som har skjedd.

Du kan laste ned min månedlige helseplan her. Skriv ned hvordan du vil føle deg i øverste rubrikk og design din egen rutine som vil hjelpe deg å nå målene dine.

Se eksempel her

2. Vann - 75% av befolkningen får for lite vann, det er en stor årsak til lite energi, hodepine og gusten hud. I følge EFSA anbefales 2 liter per dag for kvinner. Lek deg med vann, og finn ditt perfekte antall liter. Start med 1,5 -2 liter og test. Kroppen din sier fra med klart hode og energi når du er i mål. (Ikke la nitidig tissing stoppe deg, det går over etter en stund :) )

3. Sukker - Raffinert sukker - dropp det. Sukker nærer inflammasjoner, fremmer aldring, sykdom. Kreftceller lever av sukker. 

Å droppe sukker er en overgang, hardt i starten, men hold ut, det blir enklere. Se i bloggen min for gode oppskrifter på snacks. Det har vært min redning. Ikke kutte ut, men erstatte med noe supergodt.

Sukkerholdig drikke er den enkleste måten å få i seg for mye sukker, vann er bra, men har du lyst på noe godt, så smaker boblevann med for eksempel Lime olje oppi kjempegodt. (Obs jeg snakker om dōTERRA, har du andre oljer, sjekk + dobbeltsjekk at oljene er rene og kan brukes internt)

Du finner flere tips her

Helsemydighetene anbefaler at max 10% av energiinntaket skal være fra sukker, det er fint om det kommer fra frukt og grønnsaker. Der er sukkeret knyttet til fiber og skaper ikke de sukkertoppene vi vil unngå. Personlig spiser jeg mindre sukker enn det, fordi det er det kroppen min forteller er ok. Den takker også pent nei til raffinert sukker.

4. Vær i bevegelse - Her sier noen trening, jeg sier bevegelse. Hva du gjør er ikke så viktig, men at kroppen din får rørt på seg hver dag og gjerne at du har det gøy.
20 minutter pr dag, er det som viser seg gir effekt for hvermannsen. Igjen; lytt til din kropp. Jeg har selv vært på det stedet at 2 minutter var nok. Gå, dans, ri, jogg, løft vekter, ro, gjør yoga eller det som passer deg best. I perioder er kanskje en gåtur det beste, andre ganger en real løpetur. Lytt til kroppen, men ikke la den lure deg til å tro at det er kjedelig å gå tur når det regner 😇

 5. Smarte tilskudd - Noen mener man ikke trenger tilskudd, mens andre mener det er helt nødvendig. Finn ut hva din kropp trenger.

Skal du lytte til noen, så se på hvordan de lever. Ta bare råd fra noen som har det du vil ha.  

Første steg, ta en blodprøve og se status, andre steg; kjenn etter hvordan det føles å bo i kroppen din. Trenger den noe?

6. Overbelastning av giftstoffer - Giftstoffer lagres i kroppene våre, de oppbevares i fettcellene og det kroppen ikke klarer å rense ut, strømmer rundt i blodbanen. Vi i Norge er på verdenstoppen med 200 - 400 giftstoffer i blodbanen. 

Jeg tror at vi alle har et tipping point, der kroppen ikke kan håndtere flere giftstoffer og det går ut over næringsopptak, energi og det er da livsstilsykdommene ofte kommer til overflaten.

Naturlig rengjøring er et godt sted å starte om du vil gjøre en forandring. Vil du lære mer, kan du bli med på naturlig kjøkken challenge her, klikk på bildet under 👇🏻

Essensielle oljer for energi

Oljene er mitt nummer en verktøy for å skape rutiner som gir energi, de hjelper meg å leve rent, få inn nok vann + å pumpe opp energien når jeg trenger det.

Akkurat nå har jeg rutinen under her, men den endrer seg, alt etter hva jeg trenger og hva jeg fokuserer på. Men som sagt akkurat nå, er det noen faste ting jeg gjør hver dag, som gir meg energi:

  • Starter dagen med vann, gjerne 0,5 l eller mer, drypper oppi et par dråper Lemon. Renser og gir energi.
  • Inntar fett på morningen, stabiliserer blodsukker og gir langvarig energi + klart hode. Jeg bruker bulletproof kaffe og spiser mitt første måltid til lunsj. 
  • Tar høykvalitets tilskudd. (LLV, mito2max og DDR prime fra Doterra)
  • 3 ganger daglig; peppermint trick. (Ta en dråpe peppermint i hånden, dypp pekefingeren oppi og press den opp i ganen, masser hendene sammen og ta 5 dyyyype pust. Masser resten i nakken, magic ❤️
  • Gå tur, bevege meg hver dag.
  • Tørrbørsting på morgenen (så ofte jeg rekker det) med smart & sassy, også smøre hele kroppen inn med smart & sassy eller yarrow pom i en bæreolje/ bodybutter.

 Min rutine passer kanskje ikke deg, men la deg inspirere til å gjøre noe. Ta alt i små steg, start med en ting og bygg på. Last ned helseplanen og start med å forestille deg hvordan du vil føle deg, finn ut hva som skal være ditt første steg og lag deg EN ny rutine, så er du igang!

 Sender deg masse god energi!

:) Susann

Close

50% Complete

Bare et steg til

Legg igjen navn og epost, så sender jeg deg mer informasjon.

Med å legge igjen eposten din, godkjenner du at jeg kan sende deg epost.