Profil linjer, business & dōTERRA

dōterra dōterra + hd hd i business human design profiler Jul 19, 2024

Å jobbe med det du elsker kan fort bli en slitsom hobby som aldri tar helt av. Proppen for de aller fleste er å klare å formidle budskapet sitt slik at folk forstår hvordan de kan hjelpe dem. 

Prøver du selge på måten coachen har lært deg eller å duplisere måten din upline har suksess på... kan det fort ende opp i to ting:

1. kundene glimter med sitt fravær.

2. eller enda værre, kundene kommer, men du må jobbe med mennesker som ikke er en match med deg og som du ikke er en match for...

Du kan fint duplisere markedsføringsstrategier og andre lure tips og triks, om du bare vet hvem DU er og hvordan du opererer.

Når du kombinerer DIN unikhet med gode business strategier som du synes er GØY, det er da du får resultatene.

Så her er en liten fraksjon av hvordan er du designet til å selge oljene dine, Human Design rapportene dine eller hva som helst annet?

Kortere sagt, hvordan er du designet til å få ut beskjeden din?

La oss se på profil-linjene dine og la de gi deg verdifulle tips:

Men først, finn ut hvilken profil du er.

Slik finner du profilen din:

Last ned kartet ditt her.

Finn så dine profil linjer som vist på bildet.

Denne tøtta (meg 😂) har en 1. linje og en 3. linje og er en 1/3 profil.

Så, med det gjort, kan vi se på hvordan hver enkelt profil-linje og hvordan du er designet til å nå ut med din beskjed.

Når du markedsfører deg som deg selv, er det lettere for deg å nå ut og det som er enda mer viktig, du får kunder du elsker å jobbe med og som også elsker å jobbe med deg.

Lets dive in: 

(Jeg bruker dōTERRA som eksempel, både fordi jeg vet at mange av mine lesere jobber eller vil jobbe med dōTERRA og for å ha en knagg å henge det hele på. Du kan bytte ut dōTERRA med hva du vil)

1. linje - Investigator

Du er designet til å være en autoritet på ditt felt og andre kommer til deg for din kunnskap og dybde.

Du når ut ved å:

Vise frem din ekspertise og dyptgående kunnskap. Del innsiktsfulle og velundersøkte fakta. Vis at du har en solid grunnmur av informasjon og er en pålitelig kilde. Rett og slett vis deg fram som en autoritet.

Praktiske eksempler:

Lag informative blogginnlegg eller videoer som forklarer de vitenskapelige fordelene med essensielle oljer. Hold webinarer der du deler forskning og studier om doTERRAs produkter. Bli en ekspert som folk kommer til for pålitelig informasjon.

Skriv en detaljert artikkel om hvordan lavendelolje kan bidra til bedre søvn, med referanser til vitenskapelige studier og personlige erfaringer.

 

 

Hold oljeklasser der du deler av din kunnskap og formidle det som fascinerer DEG om oljene.

 2. linje - Hermit

Du er designet til å gjøre det som faller deg naturlig. Det som er lett for deg, er ditt talent, og andre vil oppdage deg for det du er god på.

Du når ut ved å:

Vis frem dine naturlige talenter ved å lage innhold som viser hvordan du bruker essensielle oljer i ditt daglige liv. Del dine erfaringer på sosiale medier eller gjennom en personlig blogg. La dine suksesshistorier tale for seg selv og bruk anbefalinger fra fornøyde kunder.

Praktiske eksempler

Lag en Instagram-konto der du deler daglige tips om hvordan du bruker essensielle oljer i hjemmet ditt, inkludert DIY-oppskrifter og personlige ritualer.

Skap oljeklasser som du synes er lett å holde. Fortell om oljene slik du naturlig vil gjøre det.

3. linje  - Martyr

Du er designet til å lære gjennom prøving og feiling, og andre vil verdsette din erfaring og ærlighet.

Du når ut ved å:

Del dine personlige reiser og opplevelser med doTERRAs produkter. Snakk om utfordringene du har møtt og hvordan essensielle oljer har hjulpet deg. Folk vil sette pris på din ærlighet og autentisitet.

Praktiske eksempler:

Fortell din historie gjennom for eksempel en blogg, en instagramkonto eller YouTube-kanal, der du beskriver hvordan doTERRA-produktene har hjulpet deg med spesifikke helseutfordringer, og hvilke som har fungert best for deg.

Inviter til oljeklasser der du deler dine og andre kunders erfaringer. Del det du har lært gjennom prøving og feiling.

 4. linje - Opportunist

Du er designet til å bygge sterke nettverk og relasjoner, og andre vil tiltrekkes av din sosiale ferdighet.

Du når ut ved å:

Bygg og vedlikehold sterke relasjoner med kunder og potensielle kunder. Organiser oljeklasser som workshops eller hjemmefester. Bruk dine sosiale ferdigheter for å skape en fellesskapsfølelse rundt produktene.

Praktiske eksempler:

Arranger oljeklasser der du inviterer venner og bekjente til å lære om og prøve ulike essensielle oljer, og skap en supportgruppe på F. eks Facebook der deltakerne kan dele sine opplevelser. Husk å be dine teammedlemmer om å bringe med seg nye mennesker inn til klassene dine.

 5. linje - Heretic

Du er designet til å tilby praktiske løsninger på problemer, og andre vil tiltrekkes av din evne til å gi små praktiske råd som virkelig gjør en forskjell.

Du når ut ved å:

Tilby innovative løsninger og vise hvordan oljene kan løse problemene våre. Lag innhold som viser hvordan essensielle oljer kan brukes på uventede og nyttige måter. Del suksesshistorier som viser effekten av produktene.

Praktiske eksempler

Lag reels, poster, blogger eller videoer der du viser oss hvordan oljene kan løe alle våre store og små utfordringer i hverdagen. Del de minste små tipsene som du kanskje tar som en selvfølge. Vi andre har garantert ikke tenkt på den måte å bruke oljene på.

Ha oljeklasser der du viser hvordan oljene fungerer i praksis.

6. linje  - Role Model

Du er designet til å være en inspirasjon og len som leder med å være et eksempel, og andre vil se opp til deg for din visdom og integritet.

Du når ut ved å:

Del din livsreise og erfaringer med oljene. Vis hvordan du lever livet ditt og tar vare på deg selv med oljene. Inspirer andre ved å være et levende eksempel på hvordan en naturlig livsstil får deg til å blomstre.

Praktiske eksempler

Start en blogg, en instagramkonto eller en youtubekanal der du dokumenterer din daglige rutine og hvordan du bruker oljene dine hver dag. Ha oljeklasser der du demonstrerer hvordan det ser ut å bruke oljene, slik som du gjør det.

Nå er det din tur, sett det ut i verden.

Slik gjør du:

1. Finn din profil og start med personlighetssiden (den grønne siden). Studer den profillinjen over her og se hvilke ideer dukker opp hos deg.

2. Ta aksjon. Planlegg en klasse der du lar din profil få skinne. Lag en post på instagram, en blogg eller en youtube video, der du lar din profil linje snakke. 

3. Hvordan føles det? Føles det naturlig for deg? Lett?

Vil du lære mer?